zondag 10 oktober 2010

Een Oliver



Om een zonnig weekend af te sluiten dook ik eens in een Jamie Oliver kookboek en besloot ik

"De Koning der puddingen"
 te maken.

Nodig:

4eieren; 5dl melk;
100g fijn broodkruim; 225g suiker;
4 afgestreken eetlepels confituur .

Hoe:

Verwarm de oven op 150° C.
Splits 3 van de eieren.
Doe de dooiers samen met het 4de ei in een kom en klop door elkaar.
Voeg melk, broodkruim en 85g van de suiker toe.
Verdeel de confituur over de bodem van een ovenschaal.
 Giet het eiermengsel erover.
Zet 1 uur in de oven.

klop het resterende eiwit stijf .
Voeg geleidelijk, voortdurend kloppend, de rest van de suiker toe.
Schep dit over de custard en bak nog eens 15-20 minuten
tot de meringue stevig en iets gebruind is.

Het kwam heerlijk ruikend uit de oven en de borden werden gulzig volgeschept!
Toen volgde een mierzoete hap...
en na de  tweede zat ik al tjokvol!
Niet voor mij dus...

De meneer heeft een tweede bord opgeschept
...met de legendarische woorden:
"Heel lekker, maar ik ga sebiet mijn tanden kuisen, anders liggen ze morgen neffe't bed"

U bent dus gewaarschuwd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten